Aici aveti lista oficiala cu documentele necesare:
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-fizice/persoane-fizice-autorizate-pfa
La registrul comertului nu se plateste nimic. Durata de la depunere acte pana la emitere este de 2 zile lucratoare.
- Contract de comodat + copie contract de vanzare-cumparare imobil.
– treceti o perioada mare 20 de ani, daca va expira comodatul, va lichideaza pfa-ul si va face si dosar fiscal si nu mai puteti infiinta nici pfa nici srl
– preferabil nu declarati activitate la sediu pentru ca se schimba impozitul pe proprietar din imobil rezidential in mixt si mentionati in contractul de comodat ca inchiriati doar 1 camera - Verificare si inregistrare nume pe ONRC online – https://portal.onrc.ro/
– nu e nevoie sa completati formului de pe ONRC
– va creati un cont gratuit
– se poate face fara semnatura digitala calificata doar in afara programului de lucru, adica intre ora 18 seara si ora 08 dimineata.
– in meniul din stanga aveti Verificare disponibilitate si rezervare denumire online
– urmatii pasii, la ultimul pas cand va cere sa introduce-ti denumirea, se introduce doar numele din buletin in caz de PFA gen Popescu Ion si in dreapta aveti un drop-down de unde alegeti Persoana Fizica Autorizata.
– veti primii in maxim 20 de minute documentul de rezervare pe email
Apoi aveti de completat 3 formulare de pe ONRC
Model completare acte infiintare pfa 2024
- Cererea de înregistrare
- Anexa privind înregistrarea fiscală
- Declaraţia-tip pe propria răspundere
O sa va atasez in curand un model de completare, fiindca sunt destul de complicat de completat, prima oara.
3. Diplome de studii – sunt obligatorii – orice aveti – preferabil diploma de bac, licenta facultate, etc.
La multe activitati este suficienta diploma de bac. Orice aveti peste este mai bine.
Pentru codul caen 6201 de realizare software se poate si cu diploma bac liceu de informatica si atestatul de competente profesionale – competente de operare calculator si nivel mediu de programare.
4. Copie CI
Pe copiile de la punctele 3-4 si punctul 1 copie contract de cumparare-vanzare imobil, scrieti in parte de jos „comform cu originalul” si semnati
Le perforati si pe puneti intr-un dosar cu sina. Mergeti cu el la registru la biroul de asistenta sa vi-l verifice si puna documentele in orgine, apoi veti trece pe fiecare foaie, in afara de cererea de inregistrare un numar 1-2-3 etc de la ultima fila inapoi.
Depuneti dosarul si apoi in 2 zile veti primii actele.
Eu am ales, sa le primesc pe email. Le-am primit a 2-a zi lucratoare, in jurul ore 14.
Puteti verifica pe portal – sectiunea Status dosar
Tipul dosarului: Înmatriculare – Autorizare si inmatriculare
Stadiu dosar: Cerere trimisa pentru listare
Soluție: Admis
In momentul in care va sunt trimise documentele, statusul se schimba in aceasta:
Tipul dosarului: Înmatriculare – Autorizare si inmatriculare
Stadiu dosar: Cerere trimisa pentru ridicare
Soluție: Admis
- Cont banca
Odata ce ati primit actele pe email – mergeti la banca sa va deschide cont. Va recomand banca UniCredit – au o oferta foarte buna cu costuri zero, si primiti si semnatura electronica in cloud de la TransSpeed gratuita pe 3 ani. - Semnatura electronica calificata pe CNP
- Conturi SPV ANAF
Odata ce aveti semnatura va trebui sa va deschideti 2 conturi in SPV pe site-ul anaf.
1 cont pe persoana fizica – unde veti depune Declaratia Unica – in 30 de zile de cand primiti certificatul de inregistrare de la ONRC
1 cont pe persoana juridica (PFA) – pentru e-factura si alte declartii de TVA – fie TVA Romania sau TVA intracomunitar – daca veti presta sau cumpara servicii/bunuri din alta tara din UE (de ex reclama pe google, facebook etc, hosting din afara tarii etc). - Registru Unic de Control de la sediul ANAF din judetul/sectorul unde aveti sediul social – costa 30 lei, eventual il puteti ridica cand se emite certificatul de TVA intracomunitar – daca aveti nevoie de el.